
PÁROS RAJZOLÓS
2024.02.14
PÁROS RAJZOLÓS
Cél:
- feladatkiadás
- egymás megértése, ennek segítése
- milyen jól magyarázni
Segédeszközök:
Mellékelt ábra vagy ehhez hasonlók; papír+ceruza
Óravázlat:
- A diákokat két fős csoportokba osztjuk.
- A mellékletben található rajzból (vagy bármilyen síkidom-rajzból, egyszerű képből) az egyik tanuló kap egy példányt, a másik egy üres lapot ceruzával. Egymásnak háttal leülnek és akinek a kezében a rajz van, megpróbálja elmagyarázni, amit lát, és lerajzoltatni társával. Csak szóban irányíthat, nem láthatják azt, ami a másik kezében van.
- Miután elkészültek, megbeszélik kettesben a tapasztalatokat.
- Aki eddig diktált a rajz alapján, most ő fog rajzolni. A mellékelt ábrához hasonlót készít a társa háttal neki, majd ő is elkezdni leírni a saját rajzát és lerajzoltatni a párjával. Lényeg, hogy mindketten legyenek diktáló és rajzoló szerepben is.
- Végül nagy, nyílt körben megbeszéljük a tapasztalatokat.
- Melyik szerep volt a könnyebb?
- Mi volt komfortos/diszkomfortos?
- Mi segített?
- Hogy érezted magad rajzolás/diktálás közben?
- Mennyire kell pontosítani egy feladatot, hogy a másik tökéletesen értse?
- Kinek mi segít az értésben?
