PÁROS RAJZOLÓS

2024.02.14

PÁROS RAJZOLÓS

Cél:

  • feladatkiadás
  • egymás megértése, ennek segítése
  • milyen jól magyarázni

Segédeszközök:

Mellékelt ábra vagy ehhez hasonlók; papír+ceruza

Óravázlat:

  • A diákokat két fős csoportokba osztjuk.
  • A mellékletben található rajzból (vagy bármilyen síkidom-rajzból, egyszerű képből) az egyik tanuló kap egy példányt, a másik egy üres lapot ceruzával. Egymásnak háttal leülnek és akinek a kezében a rajz van, megpróbálja elmagyarázni, amit lát, és lerajzoltatni társával. Csak szóban irányíthat, nem láthatják azt, ami a másik kezében van.
  • Miután elkészültek, megbeszélik kettesben a tapasztalatokat.
  • Aki eddig diktált a rajz alapján, most ő fog rajzolni. A mellékelt ábrához hasonlót készít a társa háttal neki, majd ő is elkezdni leírni a saját rajzát és lerajzoltatni a párjával. Lényeg, hogy mindketten legyenek diktáló és rajzoló szerepben is.
  • Végül nagy, nyílt körben megbeszéljük a tapasztalatokat.
  • Melyik szerep volt a könnyebb?
  • Mi volt komfortos/diszkomfortos?
  • Mi segített?
  • Hogy érezted magad rajzolás/diktálás közben?
  • Mennyire kell pontosítani egy feladatot, hogy a másik tökéletesen értse?
  • Kinek mi segít az értésben?

© 2025 Anikó ofőworkshop blogja. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el